se joacă şi ei de-a topurile. Fără a avea pretenţie de sondaj sociologic, emisiunea "Mari români", lansată de TVR, pare a fi încă o condamnare la actuala tragicomedie naţională. Este se joacă şi ei de-a topurile. Fără a avea pretenţie de sondaj sociologic, emisiunea "Mari români", lansată de TVR, pare a fi încă o condamnare la actuala tragicomedie naţională. Este adevărat, formatul emisiunii a fost importat. A-i pune în aceeaşi oală şi pe oamenii politici, şi pe cei de cultură, şi pe sportivi, inventatori ori personaje fantastice este de-a dreptul un ghiveci şi o încercare prostească de a zugrăvi o realitate complexă numită România...Faptul că TVR a îmbrăţişat o astfel de campanie-provocare nu este decât o tentativă eşuată de rebranduire a postului naţional. A face un astfel de bâlci mediatic era permis însă oricărei alte televiziuni decât celei naţionale. Fiindcă, în realitate, este uitată vorba unui alt român - prezent, din fericire, şi el în top -, Nichita Stănescu: cuvintele atrag realul... Adică, astfel de topuri induse fără nici un criteriu nu fac decât să deformeze, dacă mai era loc, percepţia generală despre noi înşine. Printre altele, iată şi unul dintre punctele foarte slabe ale întregului demers: acolo unde laşi spaţiu de manifestare unor grupuri de presiune, acestea se bulucesc să-l umple, şi profită de oportunitate pentru a-şi rezolva propria agendă. şi au profitat, cu fanatism, din plin! Numai astfel se explică prezenţa pe locurile fruntaşe a unor pseudo-personalităţi precum Gregorian Bivolaru ori Gigi Becali. Influenţa mediei, zodia look-ului, lupta pentru imagine sugerează, pe de altă parte, că trăim într-o lume în care, parţial, suntem şi ceea ce se vede. Cu atât mai mare grija pe care ar trebui s-o aibă televiziunea naţională. Nu de alta, dar dacă, peste câteva luni, un copil va fi întrebat care sunt principalele personalităţi ale României, riscăm s