M-am gândit ca, in materialul de astazi, sa va explic cum decurge „documentarea“ pentru prezentarea restaurantelor craiovene gazduita in fiecare marti in aceasta pagina a Gazetei de Sud. Veti vedea, in cele ce urmeaza, si de ce am tinut sa fac aceste precizari. Din initiativa mea, sau la recomandarea (de bine sau de rau!) a cuiva cunoscut, imi aleg un restaurant din Craiova ca urmatoare destinatie pentru a lua masa. Nu imi anunt niciodata vizita, ci merg acolo ca orice client obisnuit pentru a nu influenta servirea de care poate nu m-as putea bucura daca nu as fi decât o persoana normala care s-a decis sa schimbe bucatarul de acasa cu cel de la restaurant; si pentru a nu da ocazie patronilor de localuri sa faca presiuni pentru o prezentare favorabila... Mai mult decât atât, daca factura si chitanta fiscala (necesare pentru decont) nu sunt „disponibile“ pe moment, este alta persoana care se duce sa le ridice; de obicei, fotograful, cel caruia ii revine si sarcina de a face fotografii in localul cu pricina. Astfel, evit orice contact cu reprezentantii restaurantului, pâna, eventual, dupa aparitia materialului, când suna la redactie sa-si spuna parerea (de bine sau de rau!) despre cum a fost catalogat localul lor. O data ajunsa acolo, aleg, in functie de preferintele mele si recomandarile ospatarilor, ceva din meniu. Si atât: apoi incep sa-mi dau cu parerea in scris, ca o „profana“ in materie de gastronomie, cum am fost si eu, la rândul meu, catalogata. „Peripetii“ la GMT Asa s-a intâmplat si la ultimul local vizitat: restaurantul cu terasa GMT, din cartierul Brazda lui Novac. Abia a doua oara am reusit sa gust din preparatele disponibile in meniu, pentru ca, la prima incercare, am nimerit intr-o sâmbata seara, când restaurantul si implicit bucataria erau ocupate cu un botez, iar daca as fi vrut sa manânc ceva ar fi trebuit sa astept cel putin doua ore. Am inteles situa