Miliardarul Kirk Kerkorian, principalul actionar individual al General Motors, a dezvaluit recent ca doreste o alianta cu Renault si Nissan. De ce ar avea nevoie cel mai mare producator auto mondial de asa ceva? Raspunsul este simplu: pentru ca gigantul din Detroit este in pragul falimentului. Rezultatele financiare ale General Motors pentru 2005 par spectaculoase. Compania americana a inregistrat, cu 335.000 de angajati, o cifra de afaceri de 192,6 miliarde de dolari, de
Miliardarul Kirk Kerkorian, principalul actionar individual al General Motors, a dezvaluit recent ca doreste o alianta cu Renault si Nissan. De ce ar avea nevoie cel mai mare producator auto mondial de asa ceva? Raspunsul este simplu: pentru ca gigantul din Detroit este in pragul falimentului.
Rezultatele financiare ale General Motors pentru 2005 par spectaculoase. Compania americana a inregistrat, cu 335.000 de angajati, o cifra de afaceri de 192,6 miliarde de dolari, de doua ori mai mult decat PIB-ul Romaniei. In acelasi timp, a inregistrat o pierdere de 10,6 miliarde si datorii la divizia auto de 33 de miliarde (mai mult decat datoria externa a tarii noastre).
Aceasta situatie nu este specifica numai GM, ci mai multor producatori nord-americani, care au cedat in trecut presiunii sindicatelor si au acordat beneficii prea mari angajatilor. Datorita greselilor istorice, mai multi producatori de componente auto au intrat in ultimul timp in faliment.
Asadar, problemelor interne ale GM li se adauga si intrarea in reorganizare judiciara prin faliment a celor mai mari furnizori ai sai: Delphi, Collins&Aikman Corporation, Dana Corporation si Tower Automotive. Desi firmele nu s-au lichidat si incearca sa redevina profitabile, ele pot crea probleme majore GM prin intrerup