Motiv de bucurie pentru actionari si investitori dar in acelasi timp un nou motiv de ingrijorare pentru angajati , sindicate si chiar lideri politici. Desi posibilitatea formarii unei aliante intre General Motors (GM) si grupul Renault-Nissan a aparut doar acum cateva zile, opozantii acestui acord nu au intarziat sa apara
Consiliile de administratie ale celor doi producatori si-au dat acceptul pentru inceperea negocierilor in vederea formarii unei aliante. O eventuala reunire sub aceeasi cupola a GM, cel mai mare producator de automobile din lume, si a grupului Renault-Nissan, al patrulea jucator pe piata mondiala, ar duce la creearea unui lider detasat si ar creste profitabilitatea in cadrul GM care da semen de revenire din criza financiara prin care a trecut anul trecut.
GM a inregistrat anul trecut pierderi de peste 10 miliarde de dolari in timp, fiind nevoita sa concedieze peste 30.000 de angajati in vederea reducerii costurilor. Prin acelasi proces de reducere a costurilor a trecut si Renault-Nissan, Carlos Ghosn, CEO al grupului franco-japonez, fiind recunoscut pentru metodele sale radicale de economisire a fiecarui banut.
Numai ca reducerea costurilor presupune in general si concedieri, iar angajatii, marea majoritate ai GM, nu doresc acest lucru. Mai multe sindicate ale muncitorilor din industria auto americana au anuntat ca vor monitoriza indeaproape negocierile dintrei cei doi producatori, pentru a asigura un viitor stabil anagajatilor.
Presedintele United Auto Workers (UAW) - cel mai mare sindicat din industria americana, Ron Gettelfinger, a declarat ca in acest moment GM se afla deja pe un drum si ca o schimbare de strategie va duce in mod probabil la noi concedieri. �Vom vedea erodandu-se foarte multe locuri de munca in industrie daca aceasta alianta va fi incheiata�, a declarat Gettelfinger, citat de The Independent.
In