"Ce ştiu turiştii germani despre România? Nimic", ne spune Frank Kneißler, patronul unei agenţii de turism din Sindelfingen, orăşel bogat, aflat la 20 km distanţă de Stuttgart. Aici se află "Ce ştiu turiştii germani despre România? Nimic", ne spune Frank Kneißler, patronul unei agenţii de turism din Sindelfingen, orăşel bogat, aflat la 20 km distanţă de Stuttgart. Aici se află principala fabrică Mercedes şi puternice reprezentanţe Microsoft şi HP. "Germanii nici măcar nu ajung la ideea de a vizita România. Preferă Bulgaria, despre care au formată o părere clară. Îi cunosc plajele ieftine şi serviciile de calitate". Este un răspuns standard, pe care îl întâlneşti în toate agenţiile de turism din sudul Germaniei, indiferent dacă te afli în Stuttgart, Boblingen sau Herrenberg. "În ultimii doi ani, niciun german nu a intrat în agenţie pentru a-mi cere informaţii despre România", ne-a mărturisit Boris Koch, un agent de la un alt birou de turism. "Mă întrebaţi dacă Bulgaria merge mai bine? Categoric! De fiecare dată. Bulgarii au două atuuri plajele şi preţurile bune. Foarte rar ajunge la noi un zvon despre România şi, de obicei, nu e îmbucurător".
Bulgaria, de şapte ori mai bine promovată În orice birou de turism ai intra, nicăieri nu sar în ochi oferte pentru România. Cele mai promovate destinaţii în Europa sunt Turcia, Grecia, Bulgaria şi Spania. TUI, cel mai mare operator din Europa, şi Neckermann, o puternică agenţie de turism din Germania, ne prezintă ţara într-o singură broşură, pe care scrie, cu litere de-o şchioapă, BULGARIEN. Sub numele naţiunii vecine, apare şi "Rumanien", care parcă ar fi un judeţ al vecinilor de la sud de Dunăre. Din cele 91 de pagini ale catalogului, Bulgaria ocupă 80 de pagini, iar România se întinde pe doar 9 pagini, în care nu este prezent niciun hotel de cinci stele. Nici măcar vânzătorii de servicii turistice nu ştiu ce să