aprilie până în octombrie, touroperatorii încep să apeleze în mod constant la serviciile de transport ale companiilor de profil, atât pe rutele interne, cât mai ales pe cele externe. "Cea mai aprilie până în octombrie, touroperatorii încep să apeleze în mod constant la serviciile de transport ale companiilor de profil, atât pe rutele interne, cât mai ales pe cele externe. "Cea mai mare cerere se înregistrează în lunile iulie şi august - perioada tradiţională de concedii a românilor. Practic, atunci putem spune că apelează la noi majoritatea celor 150 de agenţii cu care colaborăm în mod normal în timpul anului", explică Ilie Carabulea, proprietarul companiei de transport Atlassib. Afacerea pare profitabilă, ţinând cont de faptul că aproximativ 7% din cifra de afaceri a companiei provine din transportul pe rutele turistice externe.
Ofertele turistice, avantaj pentru transportatori
Sunt şi situaţii în care ofertele promoţionale (n.r. - lunile mai şi septembrie) ale agenţiilor de turism, respectiv avansul semnificativ al numărului de turişti, influenţează în mare măsură solicitările de astfel de autovehicule. "Anul trecut, vârful cererii l-am atins în septembrie, când pachetele turistice ale unor agenţii s-au vândut la preţuri foarte mici", spune Valentin Alexe, directorul general al Autotrans Călători Filaret. De asemenea, cererea creşte şi în perioada Paştelui, ca şi de Crăciun, atât pe rutele interne, cât şi pe cele externe.
Chiria autocarului, maximum 1,5 euro/km
În ciuda faptului că marile agenţii de turism realizează profituri generoase din serviciile prestate, sunt puţine cele care îşi organizează propria flotă. Aşa că, în loc să achiziţioneze un autocar care costă între 230.000 şi 260.000 de euro în cazul transportului internaţional, respectiv 150.000 euro pentru transportul intern, varianta închirierii pare mai la înde