Cea mai lunga linie secundara de cale ferata din Romania, ce lega Aradul de Deva prin Sebis si Brad, isi numara zilele. Din septembrie 2006, pe cei 144 de kilometri nu vor mai circula trenurile societatii nationale de transport feroviar.Barbati la cratite cu virsli, in vagon de Austria Moneasa linistilor absolute - Statiunea grofului Wenkenheim se intoarce la viataStei - De la Dr.Petru Groza la "Fratii chimici"Jurnal de Caravana - Salvarea vine cuâ¦salvarea La ora 9:00 si jumatate, eram prezenti in venerabila gara din Sebis, pregatindu-ne sa parcurgem o parte din - dupa spusele sefului de gara - cea mai lunga linie secundara din tara: Brad - Santana, 144 de kilometri. Dupa ce s-au imprietenit cu aparatul de fotografiat, seful de gara si alti cativa moti navetisti ne-au pregatit de calatorie: "La Brad mergeti? Pai sa va duceti langa liceu sa mancati virsle. Daca nu mancati virsle, degeaba va duceti la Brad. E un singur liceu in oras, intrebati de el". Intarzierea trenului il determina pe seful de gara sa dezvolte discutia si, cu parere de rau, aflam ca linia se va inchide de la 1 septembrie. Adica nu se va inchide, precizeaza el, va intra in conservare pentru ca nu s-a gasit nimeni s-o cumpere, ceea ce pentru el si pentru calatori e totuna.
INTERESUL. Intarzierea de 20 de minute nu pare sa supere motii rabdatori. Nimerim in compartiment cu Mircea Margea din Halmagiu, fost sef de tren pe sinele tarii, acum pensionar intelept, specialist in talharii din compartimente. Nu stie nimic despre apropiata intrare in conservare a liniei, dar crede ca trebuie sa fie un interes pe undeva, mai precis interesul firmelor de maxi-taxi. Ca fost sef de tren, stie ce inseamna drumul: "Io am mers si cu autobuzul. Nu-i acelasi lucru. Aicea mai iesi, te duci la tigara, te duci la wc. Pe masina ce faci? Dai drumul in izmene?". Pana la Halmagiu, unde a coborat, ne-a povestit desp