Ca si in alte judete, actuala etapa a programului guvernamental de reinnoire a parcului auto merge si la Braila cu motoarele turate in plin. Foarte multi braileni au decis sa isi duca la fier vechi masinile mai "batrine" de 12 ani, pentru a primi un ajutor de 30 milioane de lei vechi, suma ce va fi data ca avans, la achizitionarea unui autoturism nou. Judetului nostru i-au fost repartizate, insa, doar 80 de masini, dupa cum ne-a informat Gigel Closca, inginer mecanic in cadrul "Miorita Com" SRL, singura firma braileana autorizata, in 2006, sa preia masinile uzate pentru casare. In aceste conditii, au fost destui soferi care n-au mai prins loc pe listele dealer-ilor de autoturisme, urmind sa isi mai incerce norocul o data, la etapa din toamna. Tot Closca ne-a informat ca, dupa cum a observat la intocmirea actelor de predare a rablelor la fier vechi, soferii care s-au inscris in program au preferat, de aceasta data, Logan-uri si Renault-uri, fiindca dealer-ul acestor marci a avut cea mai buna oferta de pret. Alte marci vizate, dar cu mai putine unitati, au fost Daewoo, Fiat si Peugeot.
Dintre masinile predate la fier vechi, cele mai multe sint Dacii fabricate in anii '70-'80. Au mai fost predate, ieri si alaltaieri, si Trabant-uri, Warburg-uri si Lada. Unele mai ruginite, altele cit de cit ingrijite, toate masinile duse in centrul de preluare al "Miorita Com", din incinta fostului combinat, au aceeasi soarta: vor fi golite de uleiuri, de tapiterie si elementele de material plastic, apoi vor fi taiate, presate si vindute ca fier vechi. Acest destin necrutator ii induioseaza pe unii dintre fostii proprietari. Luni seara, un copil si mama lui au plins cu lacrimi amare, cind au venit cu Dacia din 1975 la casat, in ciuda pledoariei tatalui, care incerca sa ii convinga, aratindu-le mai multe pliante, ca Loganul pe care il vor cumpara in rate va fi mult mai aratos