Sighişorenii care au copii minori în îngrijire şi vor să plece la muncă în străinătate sunt obligaţi să notifice Serviciului de Asistenţă Socială al Primăriei intenţia de a pleca la muncă peste hotare şi, de asemenea, să nominalizeze persoana care se va îngriji de copii şi îi va întreţine în lipsa lor.
Temeiul acestei obligaţii este o Hotărâre adoptată de Guvernul României în acest an pentru completarea Legii 156 din 2000, privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în străinătate. Potrivit acesteia, părinţii solicitanţi de locuri de muncă în străinătate au obligaţia să prezinte la Agenţia de Ocupare a Forţei de Muncă o dovadă emisă de Serviciul de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei de domiciliu, care se obţine în urma completării unei declaraţii-tip.
Totodată, conform Ordinului nr. 219 din 15 iunie 2006 emis de Ministerul Muncii, Serviciile de Asistenţă Socială au obligaţia să identifice cazurile de copii lipsiţi de grija ambilor părinţi în situaţia în care aceştia sunt plecaţi la muncă în străinătate, a părintelui-în cazul familiilor monoparentale, precum şi copiii lipsiţi de grija mamei sau a tatălui care, prin hotărâre judecătorească, au obligaţia creşterii şi educării acestora.
În acest sens, persoanele din Sighişoara care îngrijesc copiii în situaţiile menţionate trebuie să se prezinte de urgenţă la Primărie, camera 15, Serviciul de Asistenţă Socială. La fel, persoanele care cunosc cazuri de minori rămaşi în îngrijirea rudelor, a vecinilor sau a unor cunoştinţe (în urma plecării părinţilor la muncă în străinătate) sunt rugate să sesizeze Serviciul de Asistenţă Socială.
În luna septembrie a.c., acest Serviciu trebuie să trimită Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Mureş un raport de evaluare iniţială a copilului şi o situaţie trimestrială a cazurilor identificate.
Florentina CĂLUGĂR
Sigh