din cauza renegocierii contractului cu firma Bechtel, deoarece aceasta nu respecta legislaţia românească, lucrările au ieşit din graficul de finalizare. Premierul a fost corectat în faţa presei de ministrul transporturilor, anunţând noul termen, 2013 în loc de 2012.
Bani - 22%, lucrări - 2%
"Acum, problema este următoarea: nu are Bechtelul atâta capacitate să lucreze, câţi bani putem noi să dăm", explică premierul. "Anul acesta deja avem efectuate plăţi de 126 milioane de euro, care reprezintă peste 22% din valoarea lucrărilor care sunt atacate, iar volumul de lucrări este în jur de 2%. Deci au de lucrat ca să acopere aceşti bani, problema nu sunt banii, ci capacitatea de mobilizare a lui Bechtel", a detaliat Tăriceanu. Primul-ministru le-a cerut americanilor să modifice strategia pentru atacul fronturilor de lucru, astfel încât să poată fi realizată joncţiunea cu magistrala din Ungaria. Dacă americanii vor să abordeze toate tronsoanele, Tăriceanu propune ca lucrările să fie finalizate treptat de la un capăt. În discuţia avută la cartierul general al Bechtel cu directorul Michael Mix, Tăriceanu le-a sugerat americanilor să nu atace un nou front de lucru din Câmpia Turzii spre Braşov, pentru a finaliza pentru început tronsonul Cluj - Borş. Prima porţiune terminată ar fi Cluj - Oradea. Tăriceanu a afirmat că la întâlnirea dintre cele două guverne, care va avea loc la Budapesta, în toamnă, va propune ca şi partea maghiară să finalizeze simultan racordul la autostradă. Ungurii însă mai au circa 60 km de autostradă de făcut până la graniţa cu România, aceştia urmând să fie finalizaţi în 2008. Potrivit purtătorului de cuvânt al firmei Bechtel, Bogdan Sgârcitu, sunt atacate şase sectoare din tronsonul 2B Câmpia Turzii - Gilău, care vor totaliza în acest an 26 km de terasamente. Pe sectorul Gilău - Zalău - Borş sunt doar echipe de geologi, care fac măs