preţului pentru fiecare metru pătrat de pământ expropriat s-a lăsat cu discuţii aprinse, care au durat chiar şi trei ani. Din acest motiv, autorităţile reuşesc cu greu să achiziţioneze preţului pentru fiecare metru pătrat de pământ expropriat s-a lăsat cu discuţii aprinse, care au durat chiar şi trei ani. Din acest motiv, autorităţile reuşesc cu greu să achiziţioneze terenurile necesare construirii viitorului drum paneuropean.
Cei 873 de kilometri ai Coridorului IV (Constanţa-Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Timişoara-Arad-Nădlac) ar trebui să fie finalizaţi până în 2011. Deocamdată, lucrurile bat pasul pe loc, singurele porţiuni finalizate din viitorul drum fiind tronsoanele de autostradă Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Drajna, porţiune din Autostrada Soarelui. Mai urmează, până în septembrie, şi tronsonul Drajna-Feteşti.
Negocieri lente în Transilvania
Lucrurile se mişcă greu în vestul ţării, unde exproprierile de terenuri nu s-au finalizat nici după trei ani, pe tronsoanele considerate avansate, aşa cum este cazul variantei de ocolire a municipiului Sibiu. Potrivit datelor comunicate de către reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT), statul a achiziţionat aici aproximativ 81% din cele 1,5 milioane de metri pătraţi desfăşuraţi pe ruta de 23,5 km. "Acesta este şi motivul pentru care centura Sibiului nu va fi gata în 2007, aşa cum se estimase iniţial, ci poate la jumătatea anului 2008, când vor începe lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti", ne-a declarat Ion Ariton, prefectul judeţului Sibiu. Exproprierile sunt în curs şi pe tronsonul Deva-Orăştie, unde statul a achiziţionat aproximativ 70% din terenurile necesare. Ceva mai bine stau lucrurile pe "by-pass-ul" (n.r. - varianta de ocolire) Piteşti, care va fi finalizat anul viitor, însă şi aici lucrările au fost întârziate de exproprieri. "Acum nu mai avem prob