LG Electronics, lider mondial in domeniul electronicelor, electrocasnicelor si comunicatiilor mobile, si-a anuntat evolutia vanzarilor in primul semestru al anului 2006 pe piata display-urilor TV din Romania.
Potrivit producatorul sud-coreean de electrocasnice si echipamente IT&C LG Electronics, eliminarea sau reducerea unor taxe aplicate pentru produse precum televizoarele LCD si plasmele vor avea un impact puternic in piata si va impulsiona vanzarile.
"In functie de momentul la care se vor miscora/elimina taxele, vanzarile la plasme si la LCD vor cunoaste o crestere exploziva," declara pentru Wall-Street presedintele filialei din Romania a companiei, Han Khyu.
Potentialul pietei locale de televizoare cu plasma este foarte mare comparativ cu cel prezent. Daca in acest moment piata este estimata la 2000 unitati, odata cu eliminarea taxelor la aceste produse, piata va cunoaste o explozie a vanzarilor.
Conform unui recent raport de piata in care a fost analizata evolutia vanzarilor pe piata displayurilor in intervalul februarie 2005-martie 2006, vanzarile realizate de LG Electronics pe segmentul plasmelor TV au reprezentat 26,2% din totalul vanzarilor din perioada aprilie 2005 � martie 2006, LG mentinandu-si astfel pozitia de lider pe aceasta categorie.
Totodata, conform acelorasi date, LG detine prima cota de piata (28,8%) pe segmentul plasmelor cu diagonala cuprinsa intre 40 si 49 de inchi, dimensiune preferata de majoritatea consumatorilor. Cota de piata de 28,8% realizata de producatorul sud-coreean in perioada aprilie 2005 � martie 2006, reprezinta un procent aproape dublu fata de cota de piata detinuta de ocupantul locului 2 in perioada mentionata.
LG Electronics detine prima cota de piata si pe segmentul televizoarelor LCD cu diagonala de 20 inch, cea mai populara diagonala la televizoarele LCD. Astfel, LG si-a mentinut pri