Ca sa obtii licenta de zbor cu pla-norul, te costa vreo 1.800 de euro. Dar prinzi "ABC"-ul aviatiei. Daca vrei sa te faci pilot comercial, trebuie sa ai cel putin vreo 20.000 de euro ca sa platesti orele de zbor si cursurile teoretice. Talent - La fabrica de medaliiBacia - In vizita in satul lui Petru GrozaCartierul muzicantilor - A trecut marele val in mica tiganiadaJurnal de Caravana - Marti spre miercuri. dupa meci Ca sa te licentiezi in zbor cu planorul, te costa vreo 1.800 de euro. Dar ai "ABC"-ul in ale aviatiei.
O carcasa batrana de autobuz face umbra punctului de comunicare de pe aerodrom. Miroase a iarba proaspat cosita. Dar cam pe aici se termina partea idilica, pentru ca pe aerodrom pana si iarba e cosita dupa reguli stricte. Un elicopter SMURD - pasare rosie pe linia dealurilor, se apropie. Au cerut permisiune de survol. Merg la Deva intr-o misiune umanitara. "Ce frumosi sunteti, domnilor! Si ce bine va sta in rosu", ii complimenteaza, prin radio, cei de la aerodrom, la intoarcere.
ZBOR. Cerul e liber. Locul din planor e stramt. Parca si centura de siguranta strange un pic... Cateva suvite de par s-au prins in locul in care se inchide cabina (o capsula transparenta), dar nu-mi vine sa protestez. Sau poate ca nu mai stiu sa vorbesc. Cablul care leaga planorul de automosor zvacneste. Un metru, doi pe iarba... si botul planorului se ridica spre vazduh. Plutim. Ca pasarile. Si inima bate tot ca la pasari. Nu se aude decat cerul. Planoarele nu au motor, doar aripi.
300 de metri altitudine, 90 de kilometri la ora. In fata - Cetatea Devei, in spate - parca nu-mi vine sa ma uit, deocamdata, jos - niste omuleti colorati intr-un careu verde-verde. Degetele indraznesc sa se strecoare prin dreptunghiul taiat in capsula. Degete care taie aerul la 300 de metri altitudine. Mmmm...
Permisiune de aterizare. Planorul se cuibareste lin in iarba,