Galeriile „Art Shop Plus” şi-au deschis ieri porţile pentru a primi „Efemeridele” surprinse (totuşi) în fotografii alb-negru şi adunate acum într-o expoziţie de Stelian Grăjdan, un alt artist ascuns între colegii noştri din mass-media braşoveană. Când nu este cu camera de filmat pe umăr, cea „de la serviciu” cum o numeşte Stelică (aşa este alintat el în breaslă), îşi mai face timp, cu greu ce-i drept, o ştim cu toţii, şi pentru fotografiat. Chiar şi această expoziţie, prima din viaţa artistică a lui Stelian Grăjdan, a apărut ca o întâmplare: „Nu mergea instalaţia de ski din Poiană şi m-am dus la Pietrele lui Solomon. Fotografiile sunt realizate acolo, unde există o cascadă care iarna îngheaţă şi, dacă te uiţi atent în acel loc, găseşti aceste jumătăţi de imagini. Partea lor întreagă se află acum în expoziţie. Nu am văzut de la început rezultatul, numai după ce am fotografiat, şi apoi am făcut compunerea, la ideea profesorului Vova. Dacă ai imaginaţie, reies din fotografii o mulţime de figuri, de la îngeri, chipuri de oameni sau animale”, ne explică chiar autorul fotografiilor. „Expoziţia lui Stelian Grăjdan este o lecţie filozofică şi fotografică, care dezbate o temă pe care filozofii s-au contrazis multă vreme, şi anume oglindirea sau simetria bilaterală. Cu un artificiu obţinut prin intervenţia calculatorului, rezultă aceste imagini în care putem face o excursie emoţională şi intelectuală deopotrivă”, afirma, cu prilejul vernisajului, Gabriel Stan, directorul artistic al Galeriilor „Art Shop Plus”. Cel care l-a îndrumat pe Stelian Grăjdan pe drumul iniţierii în fotografie a fost profesorul Mircea Bârsan-Vova, care îşi aminteşte că, la început, Stelică dădea dovadă de o timiditate care ascundea însă o sensibilitate deosebită. Acum, Stelian Grăjdan „a depăşit faza de amatorism, când faci o poză care să semene cu modelul, el deja a intrat pe făgaşul creaţiei. Investig