interviu cu Ioan Margarit, editor coordonator HotNews.ro
Ziarul online HotNews.ro a capatat in ultimul timp o vizibilitate tot mai mare pe piata media, pe masura ce internetul a devenit un suport pentru transmiterea informatiei tot mai important. Conform statisticilor trafic.ro, HotNews.ro are peste un milion de cititori pe luna.
Dilema Veche: Ce v-ati propus cind ati infiintat revistapresei.ro, care a devenit apoi HotNews.ro?
Ioan Margarit: Nu ne-am propus de la inceput ceea ce este acum. De multe ori, noi, ziaristii, credem ca ne alegem publicul-tinta; de cele mai multe ori insa, publicul ne alege pe noi. Asa s-a intimplat si cu HotNews.ro.
Avantajul internetului este, ca la televiziune, ca poti avea imediat masurarea gradului de interes al unui articol sau al unei sectiuni pe care ai creat-o; nu e ca in presa scrisa, unde trebuie sa astepti luni ca sa-ti vina feedback-ul de pe piata. Noi am pornit toata treaba ca pe o joaca.
Eram mai multi jurnalisti, lucram la redactii diferite (Capital, Jurnalul National, TVR etc.) si, pentru a ne ajuta intre noi sa stim subiectele la sedinta de redactie, am inceput sa punem pe o pagina de internet subiectele pe care le consideram interesante din presa zilei respective. Asta se intimpla in toamna lui ’99.
Joaca a devenit insa ceva serios de prin toamna lui 2000, cind am realizat ca nu numai noi ne uitam pe pagina aceea, ci ca existau si multi cititori din afara breslei. Asa ca am creat Asociatia Editorilor de Presa Online, ca nu aveam firma pe-atunci, si ne-am decis sa dezvoltam proiectul. Dar nu ne gindeam ca o sa cistigam bani de pe urma lui.
Dupa aceea, am prins sponsorizari, am intrat in 2002 in parteneriat cu ARBOmedia, care, dupa ceva vreme, a inceput sa ne aduca si publicitate, apoi am devenit parteneri cu o.n.g.-uri prestigioase, Centrul pentru Ju