Două locomotive din patrimoniul naţional, care aparţin companiei Brafor SA Braşov, riscă să ajungă la fier vechi. Compania braşoveană se află în lichidare, iar locomotivele sunt garate în apropierea Gării CFR Covasna fără a avea paza asigurată.
Un deputat covăsnean a cerut Comisiei de cultură din Camera Deputaţilor să efectueze o anchetă pentru salvarea celor două locomotive. El spune că de pe domeniul Brafor, care urmează să fie scos la vânzare prin licitaţie, se fură fierul vechi şi că într-o zi ar putea dispărea şi părţi importante din cele două locomotive.
Deputatul Petre Străchinaru, care este vicepreşedinte al Comisiei de Cultură din Camera Deputaţilor, a precizat că cele două locomotive sunt vechi şi foarte valoroase şi fac parte din patrimoniul naţional mobil, prin urmare trebuie protejate. Mai mult, acesta pledează pentru repunerea lor în funcţiune pe o calea ferată industrială scoasă din uz, folosită la începutul secolului trecut pentru transportul buştenilor din pădure. Astfel, turiştii veniţi la tratament în staţiunea Covasna ar putea face drumeţii prin pădure.
Primarul oraşului Covasna, Zsuffa Levente, spune că de-a lungul acestei căi ferate ce măsoară 7 kilometri s-ar putea amenaja mai multe halte, în care s-ar putea servi preparate cu specific local - păstrăvi, vânat, produse lactate sau fructe de pădure. Primarul Covasnei este convins că dacă trenuleţul va fi repus în funcţiune va deveni cu siguranţă unul din simbolurile judeţului Covasna şi va atrage foarte mulţi turişti. Două locomotive din patrimoniul naţional, care aparţin companiei Brafor SA Braşov, riscă să ajungă la fier vechi. Compania braşoveană se află în lichidare, iar locomotivele sunt garate în apropierea Gării CFR Covasna fără a avea paza asigurată.
Un deputat covăsnean a cerut Comisiei de cultură din Camera Deputaţilor să efectueze o anchetă pentru salvarea ce