Vanzarile de aparate electrice si electrocasnice au devenit trenduri de sezon. Estimata la 850 de milioane de euro, aceasta piata isi modifica valoarea mai ales vara, prin cresteri consistente ale vanzarilor atat la produsele albe (aparate de aer conditionat, combine frigorifice) cat si la cele negre (televizoare, telefoane mobile).
Desi anul 2006 este, din punct de vedere al profitabilitatii un an nefast, dupa cum spun reprezentantii celor mai importante magazine de electrocasnice din Romania, cresterile generate in perioada estivala reusesc sa echilibreze piata. Altex, liderul autohton de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia, cu o cota de piata de 30%, a inregistrat in luna iunie a acestui an vanzari cu circa 50% mai mult la aparatele de aer conditionat, fata de luna mai.
�In general, in perioada de vara se inregistreaza vanzari semnificative la produsele sezoniere. Anul asta, vanzarile de aparate de aer conditionat au cunoscut o evolutie fara precedent inregistrand cresteri record in luna iunie, volumele fiind cu aproximativ 50% mai ridicate fata de luna mai�, au specificat pentru Wall-Street reprezentantii companiei.
Carrefour a inregistrat, de asemenea, vanzari record in aceasta categorie de produse, cresterea fiind cu 35% mai mare fata de celelalte perioade ale anului.
Si in cazul companiei Domo, in topul celor mai bine vandute produse in perioada verii sunt combinele frigorifice si aparatele de aer conditionat. La mare cautare in aceasta perioada sunt si aparatele frigorifice, care inregistreaza vanzari considerabil mai mari decat in lunile din �extra-sezon�.
Nelipsite din buzunarele romanilor, telefoanele mobile sunt de asemenea o categorie de produse foarte bine primita in perioada estivala. Cu toate
acestea, �romanii au ramas fideli televizoarelor, LCD-urilor si instalatiilor de sunet. Ne asteptam ca odata cu