In India inca se numara mortii. Nu a trecut nici macar o saptamana de la cele 7 atentate cu bomba. Un eveniment tragic care din pacate a fost rapid „surclasat” de stirile din Orientul Mijlociu (situatia din Israel).
Desi 200 de morti nu este o cifra reprezentativa pentru o populatie de aproape 1 miliard, vorbim aici de sute de familli si prieteni care acum sunt in suferinta.
Impactul evenimentului se resimte insa si in lumea IT, iar aceste efecte „secundare” pot avea un mare impact asupra economiei indiene.
In lumea tehnicii, India este cunoscuta ca tara outsourcing-ului. Acest fenomen a condus la aparitia de noi orase, pline de companii de soft si call-center-uri, a dat nastere unei clase de mijloc, oameni care isi permit case moderne, masini si haine de marca. Un astfel de oras este si Mumbai, locul unde s-a petrecut atentatul.
Marile firme care au in India parteneri sau filiale cu zeci de mii de angajati (IBM spre exemplu are peste 40.000 de angajati in India) au intrat in panica: „ce s-a intamplat cu oamenii mei?” dar mai ales - oricat de crud suna aceasta intrebare - „Ce s-a intamplat cu datele mele?”.
Planurile in caz de dezastru
Mai toate firmele mari care se respecta si-au organizat infrastructura IT luand in considerare si situati critice. Asa numitele „planuri de recuperare de dupa dezastru
(disaster recovery plans) sunt gandite pana in cele mai mici amanunte si testate in mod regulat, chiar mai des decat se fac exercitiile de evacuare in caz de incendiu.
Planurile pot fi foarte complexe (de exemplu pentru o banca pierderea datelor ar putea duce chiar la faliment) sau mai simple, in cazul unei firme mici in care infrastructura IT nu este la fel de critica.
Multi cred ca salvarea (copierea) datelor intr-un loc sigur este suficienta pentru a dormi linistit. In cazul firmelo