"Romania este extraordinara! Una dintre ultimele tari europene care si-au pastrat peisajul agricol traditional. Un punct-cheie . in afirmarea internationala a marcii de tara".
Carlo Petrini, presedintele uneia dintre cele mai puternice organizatii neguvernamentale mondiale ("Slow Food"), a venit la Bucuresti si, in cateva cuvinte, ne-a lamurit asupra unui lucru atat de simplu (in viziunea domniei sale), precum marca de tara: "Brandul ("marca") Romaniei este agricultura ecologica de subzistenta, hrana crescuta incet (slow food), natural, in opozitie cu hrana obtinuta prin interventii chimice, superintensive, de tip fast food (hrana rapida), din Sua si din o parte a tarilor Ue". Daca America a invadat Europa (si lumea intreaga) cu hamburgherii ei standard, avand acelasi gust in Honolulu, Okinawa, Finlanda ori Australia, Romania, crede d-l Petrini, ar putea invada macar Europa cu hrana ei gustoasa si diversificata, obtinuta din cereale, legume, fructe, lactate si carne fara conservanti si aditivi, fara ingrasaminte si nutreturi chimizate ori modificate genetic.
Ca organizatie internationala non-profit, "Slow Food" are mai mult de 1.000 de grupuri si 80.000 de membri in peste 100 de tari. Organizatia sustine biodiversitatea alimentatiei, promoveaza educarea gusturilor si pune consumatorii in legatura cu producatorii de alimente, printr-o serie de evenimente si initiative. Presedintele Carlo Petrini este o personalitate recunoscuta in lumea intreaga pentru lupta sa neobosita impotriva productiei alimentare de tip industrial si pentru sustinerea alimentelor naturale din zonele rurale. Fundatia pe care o conduce a dus cea mai importanta batalie cu Politica Agricola Comuna (Pac) a Ue, si a obtinut recent o victorie importanta: aceea de a fi sustinute financiar, nu numai marile exploatatii, ci si micile ferme taranesti. Vizitand o serie de producatori si grup