Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera demarat in Romania dupa 1990. Proiectul “Autostrada Transilvania” reprezinta o sosea cu patru benzi, avand lungimea de 415 km, ce porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand prin Oradea, la granita cu Ungaria.
Chiar daca timp de aproape un an si jumatate autostrada a fost pusa pe linie moarta, nefiind o prioritate pentru guvernul Tariceanu, de aproape o luna lucrarile au reinceput, oficialii guvernamentali afirmand ca s-au alocat atat de multi bani incat antreprenorul general al proiectului, firma americana Bechtel, nu va putea cheltui intreaga suma.
Zgarcit la vorba
Premierul Calin Popescu Tariceanu a verificat saptamana trecuta stadiul in care se afla lucrarile la autostrada Transilvania. Din delegatia care l-a insotit pe premier au facut parte ambasadorul Statelor Unite, Nicholas Taubman, dar si ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Tariceanu a vizitat tronsonul din zona comunei Sandulesti si “cartierul general” al lucrarilor din comuna clujeana Savadisla. Premierul a fost extrem de zgarcit la vorba, mentionand printre altele ca Bechtel va trebui sa lucreze in ritm alert pentru a putea cheltui toti bani pe care Guvernul Romaniei ii va aloca pentru acest proiect.
“Autostrada Transilvania face parte din principalele obiective ale guvernului pe care il conduc. La inceputul mandatului meu am stabilit patru obiective care trebuie eficientizate si realizate pe perioada mandatului. Dezvoltarea infrastructurii este unul dintre acestea.
Chiar daca timp de aproape un an si jumatate lucrarile la Autostrada Transilvania au fost sistate, de acum inainte trebuie accelerat ritmul pentru a se putea finaliza lucrarile in 2013 si a merge conform graficului prevazut in proiect.
Lucrarile la autostrada au fost in