Marina Saon, Country Manager al Estee Lauder Romania: Am fost foarte atenti la imagine, nu am vrut sa facem distributie cu orice pret. Prezenta noastra se remarca doar in magazinele de lux. Importatorul de cosmetice de lux Estee Lauder Romania mizeaza pe locatii cu trafic intens, cum sunt centrele comerciale sau mall-urile, pentru extinderea retelei de distributie a produselor.
Marina Saon, 38 de ani, conduce din 1999 afacerea Estee Lauder Romania, afiliata gigantului american din domeniul cosmeticelor, listat pe bursa de la New York.
Compania activeaza pe segmentul premium, cu rata de crestere cea mai mare in ansamblul business-ului cu cosmetice din Romania.
"Cererea pentru produse de lux este din ce in ce mai mare. Cam 70% din produsele vandute in locatiile in care suntem prezenti sunt de lux", explica Marina Saon, country manager Estee Lauder Romania.
Potrivit acesteia, companiile care detin magazine de tip Beauty Shop sunt din ce in ce mai orientate catre a oferi spatii considerabile si din ce in ce mai mari produselor de lux. Estee Lauder Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,75 mil. euro anul trecut, in crestere cu 40% fata de rezultatul din 2004.
Compania lucreaza dupa anul fiscal american, care incepe la 1 iulie si se incheie la 30 iunie.
In anul fiscal romanesc (1 ianuarie-31 decembrie) 2005, Estee Lauder Romania a avut o cifra de afaceri de 1,58 mil. euro. Marina Saon mizeaza pe o crestere asemanatoare sau chiar mai mare anul acesta.
"In Vest, o crestere de 9-12% este considerata foarte buna", explica reprezentanta companiei. Potrivit acesteia, piata romaneasca este foarte atractiva pentru producatorii de cosmetice de lux, cererea fiind in continua crestere.
Compania a adus pe piata cea mai scumpa crema de fata din lume, care se vinde cu aproape o mie de euro si care reprezinta cel mai scump prod