Agricola Bacau si Transavia, doi dintre cei mai mari producatori de carne de pasare de la noi, fac investitii puternice in publicitate, pentru a diminua efectele negative ale aparitiei in Romania a virusului gripei aviare la nivelul consumatorului.
Transavia, al doilea mare jucator din industria de carne de pasare, a demarat o campanie de imagine in data de 15 iunie, in chiar plin scandal al gripei aviare la noi. Campania, spun reprezentantii companiei, nu a avut ca scop refacerea imaginii, ci consolidarea acesteia pe piata interna de carne de pui.
Insa ceea ce nu poate fi sub nici o forma negat este faptul ca gripa aviara a afectat intregul sector avicol din Romania, atat in privinta vanzarilor, dar mai ales a increderii consumatorilor in produsele din carne de pasare. Aceasta criza s-a reflectat si asupra companiei Transavia, spun reprezentantii companiei, dar la un nivel mai redus decat cel comunicat de autoritatile in domeniu. Astfel, valoarea totala a pierderilor suferite de Transavia este cu pana la 20% mai mare decat cea din toamna anului trecut. Insa, in urma campaniei reprezentantii companiei spun ca vanzarile vor creste si ca atitudinea consumatorilor fata de consumul de carne de pui va reveni la normal.
2 mil. euro in publicitate
Procesul de rebranding al marcii Transavia a demarat in cursul anului trecut, inainte chiar de aparitia primului val de gripa aviara din Romania, si a presupus o investitie care s-a ridicat la 2 milioane de euro. Odata aceasta investitie realizata, Transavia are ca obiectiv sa ocupe pozitia de lider al pietei de carne de pui pana in 2007.
In acest moment, Transavia detine aproximativ o treime din piata producatorilor interni de carne de pasare, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei, iar pentru a calcula ponderea in piata au fost excluse produsele provenite din importuri, care r