Sursa: Ministerul de Finante, Monitorul Oficial, QAB Cei mai mari jucatori pe piata locala a bauturilor racoritoare - Coca-Cola si QAB, imbuteliatorul Pepsi - si-au extins portofoliile pe segmentul bauturilor necarbonatate, care are o crestere de patru ori mai mare fata de cea a sucurilor carbonatate sau a apei minerale. Piata bauturilor racoritoare este estimata la peste 500 mil. euro.
Piata bauturilor racoritoare necarbonatate reprezinta 9% din totalul pietei bauturilor racoritoare (fara alcool) si ocupa locul trei ca volum, dupa bauturile racoritoare carbonatate si apa, potrivit Coca-Cola.
De cealalta parte, reprezentantii QAB spun, citand un studiu Canadean, ca vanzarile de sucuri necarbonatate vor inregistra cresteri de 18-20% in acest an, fata de doar 3-4% pe segmentul carbonatatelor sau al apei minerale.
In acest context, Coca-Cola a anuntat ieri lansarea unei noi game, Cappy Ice Fruit, in timp ce imbuteliatorul Pepsi a decis sa relanseze brandul Prigat Activ. Ambele lansari de produse vin ca urmare a unor investitii in productie de 17 mil. euro pentru Coca-Cola, respectiv de 14,5 mil. euro pentru QAB.
Cappy Ice Fruit, noua gama a Coca-Cola, a fost lansata in contextul in care piata bauturilor necarbonatate a inregistrat o crestere de 56% in luna mai a acestui an, fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit datelor companiei care citeaza raportul MEMRB din mai 2006.
"Tendinta actuala a consumatorilor este de a se indrepta catre produsele din categoria premium. Lansarea Cappy Ice Fruit se face intr-un moment oportun", a declarat Nicoleta Enache, Senior Brand Manager Noncarbonated Beverages pentru Coca-Cola Romania, Bulgaria si Moldova. Ea a mai spus ca vanzarile Cappy au evoluat in fiecare an, din 2001 si pana in 2005, cresterea anuala fiind de 37%.
Gama Cappy face parte din portofoliul international al companiei Co