a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Despre noutăţile învăţământului preuniversitar particular ne-a vorbit şerban Iosifescu, preşedintele ARACIP.- S-au schimbat a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Despre noutăţile învăţământului preuniversitar particular ne-a vorbit şerban Iosifescu, preşedintele ARACIP.
- S-au schimbat procedurile de autorizare şi de acreditare în învăţământul preuniversitar ?
- şapte luni de la aprobarea Legii calităţii funcţionează standardele şi metodologia vechi. Deci, până pe 15 octombrie 2006, instituţiile de învăţământ privat, care şi-au depus cererile de autorizare sau de acreditare, au intrat în proceduri de evaluare conform standardelor şi metodologiilor vechi. După 15 octombrie, vor fi aprobate, prin hotărâre de guvern, noi standarde de evaluare pentru autorizare şi acreditare şi o nouă metodologie în acest sens. Schimbări mari n-o să fie. O să fie în două faze: o autoevaluare a unităţii respective de învăţământ: se depune o cerere, însoţită de un dosar, care are un raport de autoevaluare şi o serie de acte. Care acte vor rămâne în metodologia finală nu ştim, pentru că vor fi modificări mari faţă de ce am făcut conform reacţiilor venite din teritoriu, de la şcolile publice, de la cele private, de la inspectorate, de la sindicate, vor fi modificări. Vor fi standarde modificate: nu vor mai fi cu punctaje, ci vor fi în sistem binar, cu da sau nu, pentru îndeplinirea criteriilor respective. Căutăm să facem standarde ca să nu fie loc de întors, deci să fie perfect vizibile şi verificabile. Unităţile şcolare îşi vor face un raport de autoevaluare şi va fi o verificare de către evaluatorii noştri externi. Se face un raport de evaluare, se discută în biroul executiv şi în consiliul ARACIP, după care se propune ministerului ordin de ministru pentru autorizare, respectiv acreditare a instituţiilor d