arătat că vor lupta până la capăt pentru titlurile mondiale şi i-au răpit lui Alonso posibilitatea de a bifa un pole-position care îi putea deschide drumul spre victorie. Dacă în arătat că vor lupta până la capăt pentru titlurile mondiale şi i-au răpit lui Alonso posibilitatea de a bifa un pole-position care îi putea deschide drumul spre victorie. Dacă în antrenamentele libere, dominate surprinzător de Villeneuve şi BMW Sauber, germanul a avut probleme cu monopostul, în calificări, acesta nu i-a lăsat spaniolului nicio şansă. Mai mult, Massa s-a clasat al doilea, Scuderia monopolizând prima linie a grilei de start pentru a treia oară în această stagiune, în timp ce Alonso a trebuit să se mulţumească numai cu locul trei.
Rezultatul amintit le-a oferit celor de la Ferrari şansa de a începe cursa aşa cum îşi doreau. Pentru că, să nu uităm, şi la Indianapolis, acolo unde reuşiseră ultima dată să pună ambele maşini pe prima linie a grilei, Schumi a câştigat, oferind primul semn că nu a renunţat încă la ideea celui de-al 8-lea titlu al carierei. Cel de-al doilea fusese la Jerez, cu o săptămână în urmă, atunci când monopostul Ferrari, cu o configuraţie schimbată, a bătut recordul pistei. Rămânea acum de văzut dacă Michael putea să concretizeze aceste atuuri psihologice şi să-l învingă pe Alonso. Ei bine, imediat după start, germanul a sprintat, iar Massa a stat cu ochii pe Alonso, şi a blocat tentativa acestuia de a se plasa în spatele colegului său. Apoi l-a blocat pe spaniol până ce Michael Schumacher adunase un avantaj satisfăcător şi, graţie strategilor echipei, a fost în măsură să fie paravan şi după prima sesiune de opriri. Este foarte adevărat că a fost ajutat şi de faptul că Briatore a schimbat din mers strategia. Mecanicii l-au ţinut mai mult la boxe pe Alonso, pentru a-i pune mai multă benzină astfel încât să fie în măsură să oprească doar de două ori în lo