Zilele acestea are loc la Farnborough, in Anglia, unul dintre cele mai importante targuri internationale de aviatie. Acest eveniment este o ocazie pentru principalele companii din industrie sa isi prezinte noile produse si chiar sa incheie noi contracte.
Industria aviatica internationala este in permanenta crestere in ultima vreme, singurii ani in care vanzarile de aeronave au scazut fiind cei in care au avut loc serioase conflicte armate, precum razboaiele din Golf, sau anul 2001 al atacului Al-Qaida asupra Statelor Unite.
In ansamblu, industria de aviatie infloreste, datorita cresterii permanente in numarul turistilor si oamenilor de afaceri care doresc sa se deplaseze la mari distante cu avionul.
Companiile incearca sa combine cererea ridicata cu necesitatea de a fi cat mai competitive din punctul de vedere al costurilor, ceea ce rezulta in crearea unor modele tot eficiente energetic si mai suple ca design. Se estimeaza ca in urmatorii 20 de ani se vor cheltui in lume aproximativ 1,4 mii de miliarde de lire sterline pe avioane. Exista insa ceva temeri ca noul context international, dominat de noile tensiuni din Orientul Mijlociu, ar putea pune in pericol vanzarile de anul acesta. Targul ar putea oferi motive de speranta companiei EADS, care a avut de suferit in ultima vreme pierderi in comenzile pentru Airbus.
Pierderile se datoreaza mai ales intarzierilor la constructia modelului superjumbo A380 si a accidentelor aviatice implicand aeronavele ompaniei.
EADS va lansa un plan de investitie de 10 miliarde de dolari pentru reconstructia controversatului model A350, menit sa fie mai putin poluant decat precendentul model A340. EADS spera ca relansarea modelului va ajuta compania sa mai reduca din avantajul comercial castigat de rivalul Boeing 787. Insa pana in prezent, anul acesta vanzarile Boeing au crescut cu cel putin 50 de comenzi