Cresterea competitiei pe piata de retail a petrolului in Europa Centrala si de Est se propaga cu rasunet si la noi. Aceasta cu atat mai mult cu cat Romania este considerata una dintre cele mai importante piete din regiune, cu un potential de crestere semnificativ in urmatorii ani.
Cea mai mare companie petroliera ungara, MOL, si-a anuntat deja intentiile de a patrunde mai agresiv pe piata romaneasca, atat prin cresterea numarului de benzinarii, cat si prin investitii in noi capacitati de rafinare, ceea ce ar insemna atingerea unei cote de 20% din piata locala de carburanti.
Locul la care aspira MOL in acest moment este, insa, ocupat de doi jucatori la fel puternici, OMV - Petrom si Lukoil. Piata de profil s-a ridicat anul trecut la 7 miliarde de euro, in timp ce profiturile companiilor au atins valoarea record de 500 milioane de euro, destul de greu de imaginat pana acum cativa ani, cand operatorii isi finalizau exercitiile financiare cu pierderi. Cu asemenea perspective, orice miscare in piata se traduce pentru jucatori in sume cu multe zerouri in coada.
MOL vrea o rafinarie romaneasca
Compania ungara MOL are planuri sa castige in Romania in urmatorul an o cota de piata de 20% in domeniul distributiei, de la nivelul actual de 12-13%. Aceasta se va face in principal prin extinderea retelei de distributie a carburantilor cu 12 puncte de alimentare. "Noile benzinarii vor fi construite in zonele unde nu avem acoperire si in orasele cu cel putin 20.000-30.000 de locuitori, pentru a avea o prezenta echilibrata pe piata", declara recent Dumitru Dragomir, directorul financiar al firmei MOL Romania.
Mai mult, compania intentioneaza sa achizitioneze, in urmatorii 3-5 ani, o rafinarie romaneasca, insa oficialii au refuzat sa precizeze care este tinta investitiilor, lasand totusi sa se inteleaga ca nu este vorba despre Rafo Onesti. M