Unul dintre cele mai fierbinti subiecte ale anului este scaderea pietei de retail. Primii doi jucatori din domeniu, Altex si Domo, isi continua insa planul de expansiune nestingheriti, aruncand in acelasi timp buzduganul si peste hotare. Cele doua companii au impreuna o cota de piata de peste 45%. si cu toate ca sunt concurenti directi, ele se pozitioneaza diferit pe piata, fiecare adresandu-se, cel putin declarativ, unor categorii diferite de clienti. Altex spune ca are cel mai mic p
Unul dintre cele mai fierbinti subiecte ale anului este scaderea pietei de retail. Primii doi jucatori din domeniu, Altex si Domo, isi continua insa planul de expansiune nestingheriti, aruncand in acelasi timp buzduganul si peste hotare.
Cele doua companii au impreuna o cota de piata de peste 45%. si cu toate ca sunt concurenti directi, ele se pozitioneaza diferit pe piata, fiecare adresandu-se, cel putin declarativ, unor categorii diferite de clienti. Altex spune ca are cel mai mic pret, dorind deci sa atraga cumparatorii cu venituri mici, in timp ce fratele sau, Media Galaxy, ii prefera pe cei cu venituri mai ridicate. Domo, concurentul lor, este undeva la mijloc. “Noi nu am insistat asupra acestei pozitionari de pret, mi se pare un pic periculoasa”, explica Lorand Szarvadi, CEO Domo. “Noi vizam persoanele cu venituri medii, e drept, o nisa mai mica, dar care nu s-ar duce niciodata in Altex, deoarece considera ca e prea ieftin”. Iar Dan Ostahie, presedinte si CEO Altex, spune despre brandurile sale: “Media Galaxy se adreseaza unei piete mature. Altex este piata traditionala. Media Galaxy este un magazin de destinatie, situat in orase cu peste 300.000 de locuitori. Altex este un magazin de proximitate, care vindea frigidere si masini de spalat, iar de cand cu noul brand, vinde si produse IT&C”.
Cei doi au ince