Ca presedinte al RAAA (Romanian Associatiation of Advertising Agencies) sau actionar al agentiei de publicitate ADDV Euro SCG, cu o experienta de 12 ani in publicitate, Adrian Dura explica in ce masura publicitatea reprezinta un business in peisajul autohton.
Wall-Street: Ce reprezinta publicitatea romaneasca in sfera activitatilor creative si cum se investeste in acest segment?
Publicitatea este un domeniu in care trebuie sa fii la curent cu tot ce se intampla, in orice agentie mergi o sa vezi oameni cu background-uri diferite, un amestec de competente, de evolutii, educatie, si tot mediul asta da valoarea unui mediu creativ. Cat despre costuri, costurile de intrare pe piata publicitatii sunt din ce in ce mai mari, iar dintre ele, peste 50% sunt dedicate angajatilor. Teoretic este un business cu un cost de pornire relativ mic, iti trebuie o retea de computere si niste oameni capabili sa duca la capat niste brief-uri.
Wall-Street: Exista totusi extreme in publicitate si daca da, cum se manifesta ele?
In orice domeniu exista extreme. Orice lucru legat de creatie este foarte greu sa fie conventional, asta pentru ca nu poti face ceva creativ, care uimeste, intr-un mediu conventional, nu poti lucra intr-o atmosfera ca de banca, sa vii la ora noua, sa deschizi computerul si sa scrii sapte spoturi. Lucrurile astea se pot face si dupa-amiaza sau la trei noaptea. Exista si o fascinatie legata de atmosfera dintr-o agentie, inca este un pic de glamour in jurul publicitatii din Romania, totusi, ea va deveni un bussiness ca oricare altul, caruia i se aloca resurse, exista asteptari si trebuie sa genereze profit. Piata de publicitate in Romania este foarte concurentiala, un numar de 10-15 agentii care-si impart mai mult de 90% din totalul business-ului de comunicare. Este o competitie reala, este o piata volatila, una dintre cele mai stresante ocupatii dup