Numarul autovehiculelor achizitionate in leasing a crescut cu 46% in primul semestru din acest an fata de perioada similara a anului trecut, la 58.438 de autovehicule, cumuland circa 43% din totalul vanzarilor, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Romania (APIA).
Autoturismele noi de import achizitionate in leasing au totalizat, in primele sase luni, 30.358 de unitati, in crestere cu 31,7% fata de intervalul corespunzator din 2005.
Ritmul de crestere s-a incetinit comparativ cu perioada similara de anul trecut, cand vanzarile in leasing s-au majorat cu 57% fata de 2004. Avansul ramane insa foarte apropiat de cresterea vanzarilor totale de masini importate, de 31,8% in perioada ianuarie-iunie a acestui an.
Ponderea leasingului intre modalitatile de achizitie a autoturismelor straine s-a mentinut la 52% consemnat in prima jumatate a anului trecut, diferenta fiind acoperita de finantarile prin credite bancare si de achizitiile cu plata pe loc.
Skoda isi pastreaza prima pozitie in clasamentul marcilor de import achizitionate prin leasing, cu 4.680 de unitati, in crestere cu 27,5%.
Renault cedeaza locul al doilea in favoarea Volkswagen, care a comercializat in leasing 3.660 de masini. Constructorul francez a coborat o pozitie in clasament, cu vanzari in leasing de 3.273 de unitati.
Hyundai s-a mentinut pe pozitia a patra, cu 2.764 de unitati, achizitiile in leasing avansand cu 63,7% pentru aceasta marca, in timp ce Ford a inlocuit Chevrolet pe locul al 5-lea, cu 2.716 unitati.
In cazul automobilelor din segmentul de lux si cel cu preturi situate peste medie, leasingul a fost in continuare instrumentul preferat pentru achizitie.
Masini marca Cadillac, Chrysler, Honda, Hummer, Infiniti, Kia, Lexus, Maserati, Mazda, Mitsubishi si SsangYong au fost achizitionate in proportie de peste 90% in regim de l