de scădere a infracţionalităţii de toate tipurile, statisticile refuză deocamdată să arate rezultate semnificative. În topul evenimentelor se menţin şi accidentele rutiere.Un serios de scădere a infracţionalităţii de toate tipurile, statisticile refuză deocamdată să arate rezultate semnificative. În topul evenimentelor se menţin şi accidentele rutiere.
Un serios avertisment l-au primit şefii inspectoratelor de poliţie, privitor la accidentele de circulaţie, care fac de ani buni ravagii pe şoselele ţării. Numeroasele acţiuni preventive, filtrele frecvente pe timp de zi şi noapte, permisele suspendate, angajările de personal nou şi recent noile maşini din dotare şi-au arătat efectele, existând scăderi de până la o treime, ale numărului general de accidente grave în toate judeţele din Transilvania. Lipsa de autostrăzi, starea tehnică a maşinilor, oboseala conducătorilor, consumul de alcool, dar şi starea căilor de rulare, iar în unele cazuri semnalizările rutiere defectuoase, menţin o cotă alarmantă a evenimentelor rutiere. În mod paradoxal, cu excepţia judeţelor Bistriţa-Năsăud şi Mureş, numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a crescut, chiar dacă răniţii grav au scăzut şi ei ca număr, în unele zone cu până la jumătate. Clujul conduce cu 74 de accidente grave, soldate cu 34 morţi, (faţă de 25 în perioada similară a anului trecut), urmat de judeţul Alba, cu 57 accidente, 26 de victime, Bihor, cu 60 accidente, 25 victime (20 anul trecut), Maramureş, cu 48 accidente, 22 de morţi, Mureş, 55 accidente, 21 morţi. Pe ultimele locuri se situează Bistriţa, cu 36 accidente şi doar 5 morţi, şi Satu Mare, 22 accidente soldate cu 14 morţi.
DN 1, şoseaua morţii
Cele mai periculoase zone de accidente se situează pe DN1, începând de la Borş-Oradea, Oradea-Cluj, Cluj-Sibiu. Cea mai periculoasă porţiune rămâne pe acest traseu Calea Turzii. Pe Dealu