In Romania anului 2006, grupurile muzicale pe care ne obisnuisem sa le vedem doar la televizor au devenit o prezenta cu care incepem sa ne obisnuim. Mai vechi sau mai noi, formatii ce umplu stadioane in Europa si America vin si aici, alimentind sentimentul (mai ales in rindul celor tineri) ca sintem, in sfirsit, „in rind cu lumea“.
La Periam Port, la festivalul Rock la Mures a poposit o trupa punk ce a facut istorie in domeniu: Exploited. Spre surprinderea mea, Wattie Buchanan &co. au avut o prestatie fara cusur, lasindu-mi impresia ca, intr-adevar, „punk’s not dead“.
Dementa de pe scena s-a transmis si in public, cei peste 1.000 de punkeri luind cu asalt scena, intr-un dezmat total, care a generat conflicte cu fortele de ordine. Si, dupa cum ii sta bine unui eveniment punk, concertul a trebuit sa fie oprit si apoi reluat, pentru ca „bodyguarzii“ sa-si traga sufletul si „punkistii“ sa se calmeze. Ceea ce, bineinteles, nu s-a intimplat...
Cam in acelasi spirit s-a desfasurat si concertul Ektomorf din a doua seara, insa, de data asta, lumina zilei i-a tinut pe spectatori departe de spiritul anarhic din seara precedenta. Oamenilor, in general, le este jena sa se manifeste la un eveniment muzical, daca semenii lor ii pot privi in voie. Gindul ca poti fi vazut in „dansul“ tau interiorizat te inhiba pina la punctul in care stai cuminte intr-un colt si dai usor din cap. Cu toate astea, s-au gasit destui metalisti relaxati care sa faca din concertul maghiarilor un adevarat show, un show umbrit doar de impresia pregnanta ca Ektomorf are, totusi, prea mult din spiritul lui Max Cavalera
(ex-Sepultura, Soulfly).
Prezente romanesti notabile (din punctul meu de vedere) la Rock la Mures au fost cei de la Nociv (cu un stil nou, mai concret si mai direct), Sedativ (originali, dar fara public, alungat de canicula), „veteranii“ de la Altar s