Intr-o perioada in care turismul romanesc se zbate intre lipsa crunta a investitiilor si vremea potrivnica, exista totusi oameni ale caror afaceri in domeniu merg bine. Ce-i drept, dupa ce clientii s-au orientat spre destinatii din afara tarii, iar afaceristii - fiind nevoiti sa raspunda cererii - isi recreeaza turistii dincolo de granitele Romaniei.
"Inca de la inceput am incercat sa impunem o regula care ne va reprezenta mereu: mentinerea echilibrului intre calitatea serviciilor oferite si pretul acestora", sustine Marius Ionescu, general manager al agentiei "Max 57 Turism". "Nimeni nu poate sa ofere hotel de cinci stele la pret de doua si mi se pare stupid sa promita", subliniaza patronul "Max 57 Turism"
Marius Ionescu a infiintat agentia in 2003, singur, cu un capital de 25.000 de euro. Nu a apelat niciodata la banci sau alt gen de imprumuturi. "Sunt adeptul principiului ca mai intai o afacere trebuie asezata pe baze solide, iar abia apoi trebuie demarate investitii si procesul de extindere", spune Ionescu.
Dar chiar si cu astfel de principii, patronul "Max 57 Turism" isi va extinde afacerile incepand de anul viitor, prin introducerea a doua curse charter pentru Grecia si Malta.
Turistii romani au prins gustul strainatatii
Potrivit lui Marius Ionescu, cea mai mare parte a turistilor romani care trec pragul agentiei sale prefera sejururile in strainatate, in deciziile lor cantarind mult faptul ca vor descoperi o noua tara, de cele mai mult ori total diferita de a noastra, dar mai ales preturile mai mici si serviciile de calitate de care se vor bucura acolo. "Una dintre ofertele noastre externe, care nu depaseste cu mult suma de 7 milioane lei vechi, include transport, transfer cu feribotul, cazare, aer conditionat, televizor si demipensiune, in timp ce in Romania banii respectivi abia daca "acopera" cazarea. In mod clar