anului, bucureştenii s-au înghesuit să cumpere marca Renault, în timp ce locuitorii regiunii Transilvania au preferat modelele Skoda. În schimb, moldovenii şi muntenii au gusturi identice, marca anului, bucureştenii s-au înghesuit să cumpere marca Renault, în timp ce locuitorii regiunii Transilvania au preferat modelele Skoda. În schimb, moldovenii şi muntenii au gusturi identice, marca Daewoo conducând detaşat în preferinţele lor. Pentru bănăţeni, însă, marca de top este Volkswagen.
Aşa indică un clasament teritorial referitor la primele trei poziţii deţinute de vânzările de maşini străine, potrivit datelor comunicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Vânzările realizate de producătorul Dacia nu au fost luate în acest clasament, Loganul fiind, de altfel, cea mai bine vândută maşină la noi în ţară.
În "Micul Paris" se poartă Renault
Piaţa auto din Capitală este, de departe, cea mai profitabilă pentru toţi vânzătorii de maşini, zonă în care au fost comercializate peste 40% din numărul total de autoturisme vândute în toată ţara (peste 117.000 de unităţi), în prima jumătate a anului. În aceste condiţii, modelul cel mai bine vândut în Bucureşti a fost Renault (4.547 unităţi), modelul Clio fiind preferatul şoferilor de aici. Marca nu mai domină însă clasamentul în celelalte regiuni istorice, unde ocupă poziţiile cu numărul doi sau trei. Reprezentanţii Renault-Nissan România spun că vânzările regionale realizate în cazul mărcii în discuţie au la bază aceeaşi strategie globală de marketing, pe care cei 35 de dealeri din ţară o aplică în fiecare zonă în parte. Cu alte cuvinte, orice încercare de a schiţa portretul cumpărătorul român de maşini nu îşi are rostul, mai ales că piaţa autohtonă nu conteneşte să-i surprindă de dealerii auto. Totuşi, reprezentanţii importatorilor spun că vânzările regionale sunt strâns le