De fapt, axioma integrala suna: "Omul sfinteste locul; Artistul sfinteste totul!". Si ea a stat in chip de pisanie oranduitoare de-a lungul celor patru editii ale conclavului de manuitori de peneluri ctitorit cu neostoita si marinimoasa ravna de Tina Popa in "Cula" ei din Dealul Malului din marginimea nordica a Ramnicului Valcea.
O idee incoltita in mintea si sufletul acestui personaj de legenda al vietii artistice a frumoasei urbe valcene, ce a nascut un florilegiu de pasiuni, sustinatori si admiratori, dar si multa pizma si bataie de cap de pe margini, ce a consacrat, in stramtoarea tranzitiei, un mod de a visa, o indarjire pentru a face si a razbi si, mai cu seama, o indumnezeita credinta in adevaratul si miracolul jertfei prin arta si pentru arta. 19 pictori si slefuitori de ganduri si cuvinte despre faptele artistilor protagonisti au fost acolo in tot acest rastimp, care "a zguduit si inflacarat" tihnita comunitate valceana (si tot ce graviteaza in jurul ei), au constituit nucleul aderent de initiativa si revelata implinire a unui univers de spiritualitate si sublimitate, unic in felul lui in acest orizont de lume. Astazi stau marturie durabila si convingatoare a acestei nepereche faptuiri artistice o superba colectie de tablouri gazduita in Palatul Primariei Municipale (care a fost si statornicul sprijin in materializarea proiectului si a tot ceea ce a intrat sub incidenta nevointelor lui), o stralucitoare expozitie retrospectiva la Galeria "Artis" din Bucuresti si o impozanta monografie-album a simpozioanelor din Dealul Malului.
Dincolo de duhul condensat in adagiul tutelar al acestui eveniment, devenit, iata, istorie, mai ramane si pecetea singulara a "Mainii cu opt (sau zece sau douasprezece) degete", dupa cati salahoreau in salasul artei din "Cula Tinei", care a fost simbolul heraldic absolut si inconfundabil al reuniunilor artistice (si