nici prea liniştită, senzaţia unui pasager neavizat este de rodeo marin. şalupa saltă în toate direcţiile, valurile se sparg cu putere de geam, iar lucrurile de pe bord sunt măturate în nici prea liniştită, senzaţia unui pasager neavizat este de rodeo marin. şalupa saltă în toate direcţiile, valurile se sparg cu putere de geam, iar lucrurile de pe bord sunt măturate în câteva secunde.
"Marea Neagră, o mare ciudată"
"Dacă aveţi impresia că acum e rău, să vedeţi cum stă treaba pe la două noaptea, pe ceaţă", zâmbeşte uşor maliţios căpitanul ambarcaţiunii, agent-şef principal Radu Doru. "Marea Neagră e o mare ciudată. Noi spunem că se montează foarte uşor, adică acum e coală de hârtie, iar peste jumătate de oră e haos", completează pilotul Cristian Dascălu, inspector principal. Al treilea membru al echipajului, Gheorghe Murariu, agent-şef, începe discuţia despre răul de mare. "Cand te deplasezi e bine, însă doar când stai la ancoră vezi dacă ţi-e rău sau nu", spune Gheorghe Murariu, legănându-se mai ceva ca-n tramvaiele bucureştene. "Răul de mare e unic. Nu se compară cu alt soi de rău. În larg ba ţi se întoarce stomacul pe dos, ba te doare capul sau ţi se face brusc foame", intervine din nou pilotul. La 17 noduri, adică 30 de kilometri pe oră, bârâitul motoarelor de 310 cai putere fiecare şi plesnetul valurilor fac comunicarea în cabină aproape imposibilă. Cu toate astea, căpitanul dă în continuare explicaţii: "Cel mai bine e să priveşti orizontul, pentru că altfel te fură valurile".
Pescarii şi turiştii, principalii clienţi
În ciuda aparentului entuziasm, cei trei spun că au un program spartan. "Venim la 7.30 la lucru, ne reactualizăm harta, facem verificările de rigoare şi plecăm în misiune. Pe mare se mănâncă o dată la 12 ore şi se doarme cel mult 4 ore. Acasă ajungem abia a doua zi, pe la 15.00", dezvăluie Radu Doru. Nu ne