Ponderea supermarketurilor si hypermarketurilor este inca scazuta, piata fiind dominata de afacerile de familie, de chioscuri, piete si tarabe stradale, se arata intr-un studiu Deloitte. Valoarea vânzarilor din sectorul de retail românesc ar putea ajunge in acest an la 41,9 miliarde de dolari, in crestere cu circa 16% fata de anul trecut, când s-au cifrat la aproximativ 35,9 miliarde de dolari, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta Deloitte. In ceea ce priveste volumul vânzarilor din magazine, acesta a crescut anul trecut cu 17,5%, analistii estimând pentru 2006 un avans de 9,9%. „Piata de retail din România este subdezvoltata si afectata de puterea scazuta de cumparare. Anul trecut, produsele alimentare au reprezentat circa 60% din vânzarile totale din retail. Ponderea supermarketurilor si hypermarketurilor este inca scazuta, piata fiind dominata de afacerile de familie, de chioscuri, piete si tarabe stradale“, se mai arata in analiza Deloitte. Supermarketul escaladeaza rapid Totusi, analistii sunt de parere ca sectorul de retail românesc traverseaza o perioada de modernizare rapida si inregistreaza rate de crestere importante, in ciuda anumitor factori care ingradesc dezvoltarea lui, mentionând in primul rând sistemul de distributie. „Cota de piata a hypermarketurilor a avansat de la circa 5% in 2001 la 18,8% in 2004. In plus, operatorii din retail au inceput sa se extinda si in afara Bucurestiului“, se arata in studiu. Printre cei mai importanti retaileri prezenti in România, Deloitte enumera companiile germane Metro si Rewe, grupul belgian Delhaize si retelele franceze Carrefour si Louis Delhaize. Crestere moderata in regiune Tendinta de crestere a pietei de retail se regaseste in toate cele sase tari central-europene analizate de compania de consultanta, valoarea totala a vânzarilor din Cehia, Polonia, Ungaria, Slovacia, România si Bulgaria t