Cu numai 211 kilometri de autostrada, Romania a ramas cam mult in urma tarilor europene. Strainii prefera sa-si lase automobilele acasa, iar turismul are de suferit. Putem intra in Europa fara sa avem drumuri?
Romania se afla in coada clasamentului la autostrazi.
"Infrastructura din Romania va atinge standarde europene peste 20-30 de ani, iar o retea de autostrazi vom avea peste 20 de ani", a afirmat franc Radu Berceanu, ministrul transporturilor si constructiilor.
Autostrazile romanesti se construiesc cu viteza melcului. In total, tara noastra are putin peste 200 de kilometri de autostrada. Lipsa fondurilor pentru autostrada Bucuresti-Constanta, reasfaltarea pentru a treia oara a tronsonului Bucuresti-Pitesti, scandalul "Bechtel" si timpul pierdut cu reanalizarea contractelor au contribuit la acest record trist.
Anul acesta au fost dati in folosinta doar 37 de kilometri din autostrada Bucuresti-Constanta. La anul, se vor implini 20 de ani de cand lucrarile au fost deschise pentru prima oara pe acest tronson.
Pana in 2010 vor fi finisate numai cateva tronsoane. Nici drumurile nationale nu reprezinta o solutie decenta. Carosabilul este plin de gropi, iar atunci cand se fac reparatii, soferii trebuie sa astepte ore-n sir pentru a traversa cativa kilometri.
Intre timp, vecinii din Ungaria au deja 500 de kilometri de autostrada, in conditiile in care suprafata tarii este de doua ori mai mica. La fel de bine stau si tari precum Lituania ori Slovacia.
Turistii din strainatate incep sa ocoleasca Romania. Dupa cum spun statisticile, anul trecut numarul celor care au intrat cu masina in tara a fost cu 4,5 milioane mai mic decat in 2004.
"O parte dintre drumurile nationale au fost reabilitate, dar in ceea ce priveste constructia de autostrazi suntem mult ramasi in urma", a declarat Dorina Isopescu, inspector de stat in constructii. Ce fa