Un rucsac de munte care se transforma in hanorac a fost ideea produsului cu care patru tinere din Capitala au intrat in lumea afacerilor. Ele au simulat activitatea unei companii si vor reprezenta Romania la un concurs european.
Adina, Sorina, Suzana si Carmen. Prima este presedinte de companie si celelalte - vicepresedinti. Sunt eleve la Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu" din Capitala, iar compania pe care au creat-o nu este o joaca de copii. Produsul lor este "hanruc", adica un rucsac de munte care se transforma in doi timpi si trei miscari in hanorac. Pentru a vinde "hanruci", fetele au realizat un plan de afaceri, unul de marketing si chiar un plan de salarizare, desi in fapt nu au angajati. Cu toate acestea, vor reprezenta Romania in perioada 3-6 august in Elvetia, intrucat sunt castigatoarele concursului Junior Achievement Student Company, faza nationala. Echipele cu care vor concura provin din intreaga Europa.
ORE DE SPECIALITATE. Informatiile pentru realizarea documentatiei sunt culese mai ales de pe internet, pentru ca, din pacate, la scoala nu studiaza Educatie anteprenoriala. "Cea mai grea parte ni s-a parut calcularea indicilor, stabilirea bugetului, notiunile de contabilitate", spune Sorina Vasile. Cu toate acestea, au reusit sa vanda mai multi "hanruci" rudelor si prietenilor, la circa 600.000 de lei vechi bucata. "Concursul a fost o simulare a activitatii unei companii pe piata. O echipa de minim patru elevi si-a creat o companie in care indeplinesc diferite functii", spune Adina. In Elvetia nu merg insa decat Adina, Sorina si Suzana. "Cea de-a patra colega, Carmen Oprea, care a fost vicepresedinte la resurse umane, nu a avut posibilitatea sa vina cu noi", spune presedintele companiei. Si asta din cauza ca nu au reusit sa gaseasca sponsori. "Nimeni n-a vrut sa auda. Insa mai cautam, desi nu mai sunt decat doua saptamani...". @N