- Social - nr. 143 / 24 Iulie, 2006 De cateva saptamani asistam la o campanie intensa pe micile noastre ecrane, la posturile pe care le numim inca "de stat". Nu, nu este vorba de "Mari romani", campanie de 600.000 de euro si impotriva careia se pronunta, culmea, unii dintre fostii angajati TVR, ci de campania prin care posturile TVR-iste inmormanteaza respectul fata de cei care le urmaresc si le mai si platesc abonamentul (obligatoriu). Pe scurt, dupa ce la conducerea televiziunii a venit Tudor Giurgiu, pe care multi il considerau un om asezat si cultivat, am ajuns la situatia ca in promo-uri, si nu numai, chiar si in unele emisiuni, traditionalul "dumneavoastra", folosit indelung in relatia cu telespectatorul, sa fie inlocuit cu un "TU" de… neam-prost. "Tu te uiti", "tu castigi", "tu alegi", "e pentru tine", "vara asta e a ta", dar si altele, au ajuns sa fie stereotipuri la televiziunea publica, in incercarea disperata de a se alinia TVR (care implineste iata 50 de ani de existenta) la posturile comerciale, care de mult au uitat de formula de politete, inlocuita cu banalul si insipidul "tu" (nici macar cu "voi", avandu-se in vedere ca, totusi programul de televiziune nu este dedicat unui singur telespectator !). In mod paradoxal, noua fata a televiziunii publice (una sustinuta jumatate de pu blicitate, jumatate din abonamentele celor carora jignitor li se spune "tu") nu a atras atentia intelectualilor sau a celor care mai dadeau lectii de civilizatie sau de bune maniere, si nici macar celor din Consiliul National al Audiovizualului sau a celor mandatati cu protectia consumatorilor. Si cum in fata televizoarelor se intalnesc inca multi tineri, credem ca macar ei merita sa invete ce este respectul pentru cei din jur, necesitatea de a-i trata pe acestia cu politete. Intr-o tara in care bunele maniere par mofturi si pierdere de timp, in care multi nu mai stiu cum sa