Tracul primei zile de munca poate fi generator de multe probleme. Daca sunteti o persoana calculata si respectati câteva reguli simple cu privire la vestimentatie si relatiile cu noii colegi, lucrurile vor fi insa cât se poate de simple. Un nou sau un prim loc de munca este, in general, un moment extrem de emotionant. Astfel, dupa stresul interviurilor, prima zi de lucru este, la rândul ei, un nou factor de stres. Din pricina lui, acomodarea cu noul loc de munca si cu noii colegi poate fi extrem de dificila, mai ales ca prima impresie conteaza. Ca nou angajat ar trebui sa retineti ca prima zi de munca nu e, in general, una de munca, ci una de acomodare (cu firma, cu regulile interne), de contact (cu colegii, superiorii) si de informare (despre sistemul de lucru). De aceea, specialistii recomanda sa puneti cât mai multe intrebari posibile - pentru a parea interesat - si dati dovada de calm si rabdare - in caz contrar s-ar putea sa fiti considerat imatur si neprofesionalist. Punctualitatea si vestimentatia creeaza prima impresie Inainte de a pasi in noul birou trebuie sa aveti deja o impresie despre ceea ce inseamna noul loc de munca, de aceea, la interviul final sau in momentul in care faceti turul locului in care urmeaza sa lucrati, fiti atenti la atmosfera din birouri, la modul in care acestea sunt organizate, la modul cum viitorii colegi comunica intre ei. Acest lucru va va ajuta sa va dati seama ce anume trebuie sa ajustati la propriul comportament pentru a deveni „unul de-al lor“. Specialistii mai recomanda ca, pentru a nu va simti prea stânjenit si pentru a nu face o impresie proasta din prima zi, sa va informati despre programul de lucru, de la superiori, si sa fiti punctual(a). In plus, chiar daca ceilalti angajati adopta un program propriu, e indicat sa va orientati dupa programul sefilor si, macar in primele luni, sa nu faceti greseala de a fi printre primel