Totodata, acestia sustin ca tema costurilor mai ridicate decat cele anterioare este introdusa complet in afara contextului. "Metrorex nu ar fi putut sa-si intretina flota pastrand structura de dinaintea preluarii contractului de catre Alstom. 80% din cheltuileile de atunci ale Metrorex erau destinate salariilor, cele 20% destinate pieselor de schimb fiind total insuficiente pentru flota. Pe acest model, flota Metrorex ar fi fost practic scoasa din circulatie in urmatorii cativa ani", au adaugat reprezentantii firmei. Potrivit acestora, interventia Alstom a avut in vedere modificarea acestei structuri de costuri, investitia in conditiile de lucru si in echipamentele necesare lucrului, introducerea unor sisteme de calitate asemanatoare celor pe care le aplica la Londra, Barcelona sau New York, unde Alstom are contracte similare. Nu este de neglijat nici faptul ca se face referire la cat costau serviciile in 2003 si nu cat ar fi costat ele, in cadrul Metrorex, astazi, mai arata materialele Alstom.
"Cifrele vorbesc de la sine"
In ceea ce priveste faptul ca acest contract ar fi reprezentat un eventual semnal pozitiv acordat de statul roman statului francez, "nu putem comenta acest lucru, neavand datele necesare. Noi putem discuta insa despre datele economice pe care le avem. Valoarea estimata a contractului de mentenanta este de 239 milioane de euro, pe o perioada de 15 ani, in raport cu cifra de afaceri anuala a grupului Alstom care este de aproximativ 14 miliarde de euro. Credem ca cifrele vorbesc de la sine despre dimensiunea reala a raportului intre valoarea acestui contract si cea a tuturor activitatilor grupului", a semnalat directiunea Alstom.
Alstom se gandeste si la iesirea din contract
Incepand din iunie, Alstom a anuntat ca va reduce activitatea de intretinere a metroului bucurestean la o treime ca urmare a ne