Misu Negritoiu spune ca retailul ar putea sa reprezinte jumatate din afacerile ING peste trei ani ING va migra spre pozitia de banca universala, prin dezvoltarea agresiva a segmentului de retail, extinderea gamei de clienti corporativi, dar si aducerea pe piata locala a unor noi divizii, spune Misu Negritoiu, noul director general al bancii.
Motoarele cresterii vor fi extinderea prezentei teritoriale si largirea gamei de produse care ar trebui sa aduca si noi clienti.
"ING a transferat in Romania cam toate produsele pe care le ofera pe plan international. Aceasta este premisa sa se transforme in banca universala, cu prezenta pe toate categoriile de clienti", spune Negritoiu, care va prelua oficial functia de sef al operatiuilor ING la intai august.
ING Bank si-a propus sa ajunga la o cota de 7%-9% pe piata de retail, iar pentru aceasta va extinde reteaua de Office-uri (unitati dedicate activitatii de retail) pana la 250, la sfarsitul anului viitor. Banca include in segmentul de retail si intreprinderile mici si mijlocii, cu o cifra de afaceri de pana la 2 milioane de euro anual.
"Avem 3%-4% din piata si vrem sa ajungem la 7%-9%. Anul acesta vom mai deschide 40 de unitati, iar in 2007 inca aproximativ 70, astfel incat sa ajungem la 250. Atunci cred ca vom avea o acoperire buna", a declarat Albert Roggemans, noul di-rector general adjunct al ING Bank, care va coordona, incepand de luna viitoare, activitatea pe segmentul de retail.
El spune ca intentioneaza sa atraga anual aproximativ 200.000 de noi clienti, astfel incat, in trei ani, ING sa devina un jucator important pe piata de retail. Roggemans, care a condus pana acum divizia de retail a ING din Belgia, mizeaza pe contactul uman in relatia cu clientii individuali si considera ca "sucursala bancara va exista si peste 50 de ani". Modelul de afaceri cu clientii individuali implemen