Gheorghe Nichita(Foto: )
Vremurile se schimba, puterea la fel, sefii vin si pleaca, insa afacerile profitabile raman.
Acest trist adevar de extractie mioritica s-ar putea aplica perfect primarului Gheorghe Nichita, care, atat ca director al Regiei Autonome Judetene de Apa Canal Iasi, cat si ca primar ales al municipiului Iasi, si-a pastrat aceeasi incredibila generozitate fata de un grup de firme ale finului sau de cununie, Gabriel Popa.
In perioada 2000 - 2003, o firma a lui Gabriel Popa, Publimedia SRL, a supt aproape 10 miliarde de lei de la RAJAC.
Plecarea sau, mai adecvat zis, "transferul" lui Gheorghe Nichita la Primarie nu avea sai ofere finului prea multe motive de intristare: in anul electoral 2004, prin alte doua firme, SC Laser Co SRL si SC Grafic Art SRL, si, de aceasta data, prin contracte cu municipalitatea, Gabriel Popa a "papat" alte 3 miliarde de lei din bani publici.
Felul in care firmele acestuia - indiferent ca este vorba de Publimedia SRL, Laserco SRL sau Grafic Art SRL - castiga, in conditii dubioase, dar invariabil, numeroasele si banoasele contracte pentru tiparirea eternelor si inutilelor materiale promotionale ale RAJAC si ale Primariei municipiului Iasi ar putea creiona tabloul unei retele de extragere a banilor publici, cu primarul Gheorghe Nichita
in rol de artizan si, poate, chiar de beneficiar. Astfel, se poate considera ca reteaua de firme capusa creata de Nichita si acolitii sai pagubesc bugetul local cu zeci de miliarde. Flacara Iasului va prezinta astazi prima parte a unei anchete privind firmele finului lui Nichita, personaj abonat la banii iesenilor.
De la nasul mare...
Printr-o adresa oficiala, Flacara Iasului i-a solicitat primarului Gheorghe Nichita o serie de date