Documente:
Rezultate financiare pe trimestrul II 2006, Praktiker
(26.07.2006) PDF
Cele doua tari est-europene, Romania si Bulgaria, au inregistrat cele mai mari cresteri ale vanzarilor la nivel international ale retailerului german Praktiker, potrivit rezultatelor financiare pe trimestrul doi ale acestui an, anuntate miercuri de catre Praktiker.
Wolfgang Werner presedintele grupului a declarat ca in prima jumatate a acestui an, vanzarile in Bulgaria aproape s-au triplat iar cele din Romania au crescut cu 50%. In trimestrul doi al acestui an, vanzarile totale ale grupului au crescut cu 7,5%, pana la 888,3 milioane euro.
In Germania, vanzarile Praktiker au crescut cu 5,8% fata de primul trimestru al anului trecut, pana la 665,2 milioane euro. Potrivit informatiilor companiei, recenta crestere trimestriala a vanzarilor pe piata locala contrabalanseaza pierderile inregistrate in primul trimestru al acestui an, cand vanzarile in Germania au scazut cu 4% comparativ cu primul trimestru al anului trecut.
Profitul inainte de taxe si impozite (EBITA) inregistrat in Germania a fost de 45,8 milioane euro, in crestere cu 8,3% fata de aceeasi perioada a anului 2005.
Pe pietele internationale vanzarile retailerului german au crescut in primul trimestru al acestui an cu 12,3% fata de perioada similara a anului trecut, atingand valoarea de 233,1 milioane euro. Cresterea se datoreaza in mare parte extinderii retelei de magazine. In Romania si Bulgaria au fost inregistrate cele mai evidente cresteri ale vanzarilor.
“Rezultatele arata ca strategia de a ne intari prezenta in special pe pietele est-europene este corecta. In Bulgaria spre exemplu, vanzarile in prima jumatate a anului 2006 aproape ca s-au triplat, iar in Romania vanzarile grupului au crescut cu mai mult de 50%”, a declarat Wolfgang Werne