In mai putin de o saptamana, locuitorii din centrul si nord-vestul orasului vor circula numai cu mijloacele RATB.
De la 1 august, microbuzele vor circula in Capitala pe 11 trasee, fata de 26 cate sunt in prezent. Niciunul dintre acestea nu va mai traversa centrul, conform restrictiei impuse de municipalitate, dar nici la periferia cartierelor din nord-vestul Bucurestiului, pentru ca niciun operator de maxi-taxi nu a depus o oferta in acest sens.
Bucurestenii sunt insa "linistiti" de catre reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), care se lauda ca vor suplimenta parcul auto. Pe langa cele 500 de autobuze Merecedes, regia a anuntat ca va semna un contract saptamana aceasta, prin care va achizitiona alte 100 de troleibuze Astra Arad.
Rata, asteptata o ora in statie
"Nu avem nicio problema de acoperire in prezent, mijloacele de transport in comun ajung peste tot, acolo unde se poate, in Capitala", spune Gheorghe Aron, directorul RATB. Cu toate acestea, sunt zone, chiar si cartiere intregi din Bucuresti, unde abia daca ajunge vreo rata, un tramvai hodorogit sau troleibuz.
Tocmai unele dintre aceste zone au fost refuzate si de operatorii de maxi-taxi, care au preferat batalia pe traseele apropiate de centru. Astfel, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Chitila, Baneasa si periferia cartierelor Drumul Taberei si Militari au ramas cu cele mai putine mijloace de transport in comun.
"Dupa ce ca la noi aduc toate rebuturile care nu mai dau bine in centru, din trei masini circula doar una, care vine, in timpul saptamanii, o data la 25 de minute. In weekend este jale, ajunge cam la o ora", se plange Paraschiva Rotaru (42 de ani), care locuieste pe Sos. Chitilei din sectorul 1. Femeia lucreaza la o firma din cartierul Militari, incepe programul la ora sase si face o ora pe drum, de acasa pana la munca. Iar asta se intampla in mare parte