Daca bancile pun pe primul plan in relatia cu eventualii clienti diversitatea serviciilor, oamenii care doresc sa contracteze un credit plaseza dobanda pe primul loc in topul "calitatilor" unei banci. Potrivit unui sondaj al portalului SmartBank.ro 35% dintre persoanele intre 18 si 45 de ani aleg o banca in primul rand dupa criteriul dobanzilor oferite.
Motiv de nemultumire, mai ales in cazul depozitelor, dobanzile oferite de diversele banci comerciale ar putea deveni chiar mai putin atractive in urma recentelor masuri ale BNR. Lipsa unor politici de fidelizare, coroborata cu expansiunea promotiilor, pot fi doua dintre cauzele pentru care romanii nu au ochi decat pentru dobanda.
Mai mult de atat, celebrele comisioane ascunse, diversele asigurari care se adauga la calculul final al ratei lunare au indus printre romani o doza semnificativa de "prudenta" atunci cand aleg o institutie de credit anume. Odata cu majorarea sumelor rulate prin sistemul bancar si odata cu reglementarea corecta a creditarii, romanii si-ar putea schimba criteriile in ceea ce priveste alegerea unei banci. Cu toate ca bancile pun accent pe diversificarea portofoliului de produse, potentialii clienti nu le apreciaza prea mult eforturile. Diversitatea serviciilor ii atrage in mod direct pe numai 5% dintre romani.
Bancile mari sunt cele mai cautate
Celalalt criteriu foarte important pe care se bazeaza romanii atunci cand aleg o banca este legat de reteaua bancii respective. In acelasi sondaj, 10% dintre cei chestionati au votat reteaua de sucursale, 12% reteaua de ATM-uri, iar 11% apropierea de agentie, ceea ce duce la un total de 33% pentru categoria "retea bancara". Avantajul este clar de partea bancilor mari (cel putin top 10) care au o retea de sucursale si filiale foarte dezvoltata. "Rezultatele confirma faptul ca multi romani se uita mai putin la brandul