- Social - nr. 146 / 27 Iulie, 2006 O fi canicula mare si cheful de lucru mic, dar ceea ce se intampla in institutiile publice intrece, deseori, orice masura a rabdarii. Aproape ca nu exista institutie, ai carei functionari sunt platiti din bani publici, in care aglomeratiile, cozile interminabile ca si, din cand in cand, unele rabufniri, justificate, de altfel, ale contribuabililor, sa nu faca parte din tacamul zilnic servit cu nonsalanta de catre acesti salariati. Este, pe de alta parte, tot atat de adevarat ca atunci cand sesizezi o problema, mai marii birourilor si serviciilor la ale caror ghisee ai avut treaba iti raspund, senini de tot, ca, de fapt, pana la urma, tu client, contribuabil, simplu cetatean, esti de vina deoarece nu ai ales ora potrivita pentru a te prezenta in fata ghiseului. Adica, cine te-a pus sa te duci, in zi de vara, pe deasupra si caniculara, la orele diminetii, sa platesti diverse angarale, cand poti sa faci acest lucru taman in miezul zilei, cand soarele te pocneste mai abitir in cap. Situatia aglomerarilor de la ghisee nu este de azi, de ieri si nu tine neaparat de un anotimp anume. Chestiunea implica doua aspecte. Primul vizeaza comportamentul inacceptabil al unor functionari, care, nu zic ca te reped, dar te poarta pe drumuri exact din vina lor, pentru ca nu iti ofera informatiile necesare pentru solutionarea unei probleme, sau "uita", pur si simplu, sa mentioneze sa mai aduci vreun act. Daca vreun sef vrea sa se convinga ca asa stau lucrurile, nu are decat sa purceada la un experiment. Dar, parca si dusul cu presul mai suntem dispusi sa-l inghitim, mai putin infatuarea unor functionari de dincolo de sticla ghiseelor, care te privesc ca pe un nemernic, sau iti arunca o vorba in doi peri, te sfideaza si raspund batjocoritor la intrebarile, este adevarat, insistente, pentru un nestiutor in ale hartogariei, si mult prea ene