La inceputul anilor ’90, rockul romanesc luase un avint considerabil. Festivalurile si galele de gen se desfasurau pe tot parcursul anului in fata a mii de oameni. Orase muncitoresti in care nu se intimplase niciodata nimic gazduiau acum evenimente in care „pletosii“ si „satanistii“ scandalizau babutele care cascau mirate ochii la hoardele de draci cu tricouri negre, lanturi si tinte.
Dupa o vreme, rockul a intrat in declin, sugrumat de aparitia playback-ului si de orientarea industriei muzicale catre genuri mai „populare“. Festivalurile au intrat, unul cite unul, in faliment si oraselele muncitoresti au intrat in era „sarbatorilor“ cu mici, bere si trupe de decor (vorba celui de la Implant Pentru Refuz).
Odata cu „re-inventarea“ rockului, incepind cu 2000, si cu aparitia unor noi si numeroase trupe pe scena underground, festivalurile de gen au inceput din nou, timid, sa scoata capul la lumina. Unul din acestea, SamFest, a oferit la Satu Mare, intre 19 si 22 iulie 2006, jazz si rock de calitate pentru un public destul de numeros. Serile de rock, pe 21 si 22 iulie, au adus pe scena trupe romanesti si straine, cunoscute si necunoscute, mai vechi si mai noi. Mircea Florian &Co (din care il amintim pe Costin Petrescu – tobe, ex-Phoenix) au oferit un recital pe care „batrinii“ l-au gustat cu placere si nostalgie, iar tinerii l-au privit ca pe o ciudatenie venita din alte timpuri, in care ei nu se nascusera. Caracterul subversiv, ludic si experimental al muzicii lui Mircea Florian s-a oferit ca o introducere perfecta pentru KUMM, grupul clujean al carui ultim album pare rupt din britanicul adult oriented rock, ai carui reprezentanti de seama sint Radiohead sau Coldplay. Eugen Nutescu, Iordache, Catalin Mocan, Domi, Utu si Andras i-au facut pe satmareni sa uite de ploaie si sa exploreze un univers muzical grav si depresiv, pe alocuri, punctat insa