Ioana Moga, directorul de marketing al Orkla Foods Romania: Poate vor mai exista achizitii, poate vom crea branduri. Alegerea pietelor pe care se va intra in perioada urmatoare este o problema de strategie la nivel de top management si de actionariat. Directorul de marketing al Orkla Foods Romania spune ca legatura dintre marketing si vanzari este esentiala in cresterea unui business, pentru ca dezvoltarea unui brand nu e niciodata diferita de partea de implementare a acestuia.
"Orkla s-a extins prin achizitii si acum trebuie sa creasca afacerile cumparate, sa le puna pe fagasul dorit. Noi trebuie sa facem ca acest portofoliu integrat de produse sa functioneze", spune Ioana Moga, care a preluat functia de director de marketing al companiei in luna aprilie.
Directorul de marketing al Orkla mai spune ca in acest an compania estimeaza cresteri de 10-25% pe toate categoriile de produse. Pentru a-si atinge obiectivele de vanzari, Orkla are la dispozitie un buget de promovare de 3 mil. euro in a doua jumatate a acestui an.
"In urma cu doua luni am initiat impreuna cu departamentul de vanzari un program de trade-marketing, pentru sustinerea portofoliului de produse. Acest program a avut rezultate vizibile pe termen scurt, vanzarile crescand cu 15% in urma campaniei", explica Ioana Moga.
Directorul de marketing al Orkla considera ca in acest moment unul dintre marile avantaje ale oamenilor de marketing este ca pot privi businessul din perspectiva consumatorului. "E important sa fii tot timpul critic, pentru a nu pierde evidentele", spune Moga.
Portofoliul Orkla include noua branduri, dintre care sase de margarina. OFR a achizitionat in decembrie 2005 intregul pachet de actiuni al companiei Royal Brinkers Romania, al doilea producator de margarina de uz casnic din tara. In momentul tranzactiei, Royal Brinkers detinea locul doi pe piata